Forside ANNONCERING Søg



blank

De små grå blev udfordret: Pubquiz i røg og damp

RSS

Tirsdag aften boblede de små grå, både i glassene og hovederne, da Jernbanecafeen dannede rammen for pubquiz, sejren gik til Amagerbanen for tredje gang i træk.

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Vesterbro-Nyt - KLIK HER

Syv hold dystede tirsdag aften om æren og en førstepræmie på 500 kroner, da der var pubquiz på Jernbanecafeen. Det var journalist på mandebladet M, Mads Demant, som stod bag quizzen, der kredsede om marts og påske.

De syv hold som dystede var Vesterbro Nyt, Amagerbanen, Hjørnet, Carsten Tis, 3 Point, 3Z og Christianshavn.

Vesterbro Nyt lå lunt i svinget på en delt andenplads efter første runde.

I anden runde var det Vesterbro Nyt, som scorede en gratis omgang lokomotivolie, da vi kom tættest på det rigtige svar på spørgsmålet, hvor albums blev der på verdensplan solgt af ‘Morning Glory’ udgivet af Oasis i 90érne?

Quizzen spændte over spørgsmål fra hvilket nummer man efter 1989 skulle ringe til for at få fat på Frøken Klokken, over hvad SKÆR i Skærtorsdag betyder, til hvor mange måneder, der er opkaldt efter en gud.

Særlig et spørgsmål voldte problemer i Vesterbros dagligstue, og det var spørgsmålet om hvilken by, som huser et stadion, der bærer navnet TRE-FOR. Flere hold bragte byer i Storbritannien i spil, men kun Carsten Tis svarede rigtigt, Odense.

Amagerbanen havde efter anden runde en solid føring på 10 point ned til nærmeste konkurrent, og de kørte sejren hjem med komfortable 38,5 point, 12 point foran Hjørnet og Christianshavn, som begge fik 26,5 point.

Vesterbro Nyt måtte denne tirsdag nøjes med 22,5 point og en fjerdeplads delt med Carsten Tis.

Mads Demant og Jernbanecafeen udfordrer igen med pubquiz 15. april, 20. maj og 17. juni 2014.

… og der blev solgt 22,3 millioner kopier af Morning Glory.

//vesterbro-nyt//
Mandag 24. mar 2014 / 69874
434509 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 









blank